I'm back!

God eftermiddag!! 
 
Äntligen, efter månader, tänkte jag börja blogga lite smått igen! Det kommer säkerligen inte bli regelbundet varje dag, utan mer när jag känner för det :)
 
Så en liten update av mitt liv just nu och vad som hänt, i stora drag, sen jag var här sist.
 
  • Jag tog studenten! Yaaas, var en så himla grym och perfekt dag måste jag säga. Allt kändes sjukt bra.
  • Jag sa upp mig från McDonalds i augusti och började jobba som lärarvikarie på högstadiet här i Kungsör, vilket jag är supernöjd med. 
  • Jag pluggar upp mina betyg samtidigt och satsar på läkarprogrammet möjligen i vår men antagligen till nästa höst - mitt mål är att ta mig hela vägen till Stockholm och KI. (Vilket för er som inte är insatta betyder A i alla ämnen + ett hyfsat HP-resultat)
  • Jag har blivit vegetarian! Det är något som har växt fram under månader och jag har inte velat sätta någon etikett på mig (eftersom jag vill slippa de krav och förväntningar som kommer från omvärlden då). Men, jag äter aldrig kött längre (förutom fisk någon gång ytterst sällan) - och därmed tycker jag att jag känner mig bekväm i att kalla mig vegetarian. (Ej vegan, just nu, eftersom jag ibland dricker/äter ekologiska mjölkprodukter och ibland äter ägg från en lokal "äggproducent" (om man kallar det så?)) Det här är iaf, som ni kanske redan märker, något som ligger mig rätt varmt om hjärtat - inte bara gällande maten men även gällande produkter som t.ex smink - där jag inte kan säga annat än Go Vegan! 
En bild från studenten med min fina vän Valatina
Allmänt | |
Upp