Egg in an avocado

Godmorgon! Idag gjorde jag egg in an avocado till frukost, med en (kind of) bruschetta till. Inspirerat av senaste frukosttrenderna och Rom. 
Jag gjorde en hel avocado och två ägg så det räckte till både mig och min mamma
 
Första steget, dela avocadon och gröp ur den lite. Krydda med salt och peppar. Jag hade även i lite riven ost.
 
Knäck ägget i avocadon och lägg dem i en ugnssäker form. (Ett tips är att täcka formen med folie så slipper ni jobbig disk) Jag har även kryddat ägget lite med salt och peppar.
 
Medan äggen är i ugnen (200 grader i ca 12-15 min), skär tomater i små bitar och krydda och rosta valfritt bröd
 
Ha på tomaterna på brödet och lite ost på avocadon och så är det klart! 
Såhär rinnigt och gott blev mitt ägg efter ca 15 min i 200 grader, men det är bara att anpassa tiden och värmen efter hur du gillar ditt ägg :) 
 
Allmänt | |
Upp